Assassin’s Creed Mirage verscheen enkele weken geleden en het lijkt erop dat het ontwikkelteam achter dit project al bezig is met het maken van een nieuwe game in de franchise. Dat blijkt uit een post van ontwikkelaar Rik Godwin die actief is bij Ubisoft Bordeaux.
Godwin zegt in de Tweet dat hij de Lead Writer is geworden bij Ubisoft Bordeaux om te werken aan de Assassin’s Creed franchise. Daarmee hint Godwin dat er gewerkt wordt aan een nieuwe game in de serie bij ontwikkelhuis Ubisoft Bordeaux.
Het laatste nieuws over de nieuwe Assassin’s Creed PS5 game
Deze studio is niet alleen verantwoordelijk geweest voor Assassin’s Creed Mirage, maar ook de uitbreidingen voor Assassin’s Creed Valhalla. Het lijkt erop dat Ubisoft Bordeaux groen licht heeft gekregen om te werken aan een gloednieuwe game. Mogelijk weer een back to the roots-titel zoals Assassin’s Creed Mirage zonder RPG-mechanics en meer een focus op stealth.
De laatste PS5 game d Mirage namelijk om deze reden heel positief ontvangen. Meer Assassin’s Creed-games zijn in ontwikkeling bij de Franse uitgever. Ubisoft Montreal werkt op dit moment aan twee games namelijk Assassin’s Creed Codename Red en Assassin’s Creed Codename Hexe.
Codename Red speelt zich juist weer af in het oude Japan. Veel informatie over die PS5 game werd de afgelopen weken gelekt. Zo zou de game in 2024 uit moeten komen en twee speelbare personages bevatten, een vrouwelijke en een mannelijke hoofdpersoon. De game zou elementen uit Ubisoft’s eigen Splincer Cell-reeks overnemen zoals het uit kunnen schakelen van licht om schaduwen voor stealth te creëren.
Enkele kenmerken die uit de speculaties komen
Volgens j0nathan zullen er verschillende nieuwe gameplayelementen aanwezig zijn in de nieuwe Assassin’s Creed games. Een daarvan is de grappling hook, vergelijkbaar met Sekiro. Hiermee kunnen spelers zich snel verplaatsen en vijanden verrassen. Daarnaast zullen er verschillende stances beschikbaar zijn, waardoor spelers hun aanpak kunnen aanpassen aan de situatie.
Een andere interessante toevoeging is de mogelijkheid om door gras te kruipen, wat stealth tactieken mogelijk maakt. Spelers kunnen zich ook verbergen in schaduwen en NPC’s zullen beter in staat zijn om zichzelf te verdedigen.
Een uniek aspect van het spel is dat spelers sommige vijanden als spionnen kunnen inhuren, wat nieuwe strategische mogelijkheden biedt. Het vrouwelijke hoofdpersonage, Naoi, zal zich richten op stealth en kan gebruik maken van kunai, shuriken, smoke bombs en bells.
Daarnaast zullen spelers te maken krijgen met vijanden die vuurwapens gebruiken, wat voor extra uitdaging zorgt. Hoewel de graphics verbeterd worden, wordt benadrukt dat ze niet op het niveau van Star Wars Outlaws zullen zijn.